Tartalom
1. Az adatok nem hozzáférhetők
Sok olyan PDF-et használnak, amelyek digitalizálást igényelnek, és sok adat elveszhet a kézi, ismétlődő munka miatt.
2. Drága kézi adatbevitel
A munkaerő költsége túl drágává teheti a teljes munkaidős alkalmazottak felvételét az adatok kézi feldolgozására.
3. Munkafolyamatok automatizálása emberek nélkül
Számos folyamat létezik, mint például ügyféldokumentáció, amelyek automatizálhatók, de gyakran szükség van a munkatársra is.
4. Az automatizálási eszközök költsége
Tehát a pénzügyi ágazat négy prblémát szem előtt tartva felmerül a kérdés: Hogyan oldjuk meg őket?
1. Olyan keresése, amely emberi támogatást kínál
A munkatársaknak továbbra is együtt kell dolgozni ahhoz, hogy kezelje azokat a kivételeket, amelyeket az RPA nem tud kezelni. A megfelelő szolgáltató kiválasztásához először vizsgálja meg, hogy mely feladatok elvégzésére van szükség a legtöbb munkát. Így állíthatja be először az automatizálni kívánt folyamatot. Ezután határozza meg, hogy ez a folyamat valóban igényel-e logikát, vagy szabályalapú és nagy volumenű. Kérdezze meg a szolgáltatókat, hogy kell-e licenceket vásárolnia, és mennyibe kerül évente. Mennyibe kerülne a megvalósítás és a folyamatos karbantartás? Mérje meg, mennyibe fog kerülni a tranzakciónkénti összköltség az automatizálás előtt és a folyamat automatizálása után.
2. A legnagyobb ROI-t biztosító folyamatok automatizálására való összpontosítás
Az RPA önmagában nem jelent gyors megoldást. Gondoskodnia kell arról, hogy optimalizálja folyamatait, összpontosítani szükséges arra, amelyek a legtöbb eredményt és a legnagyobb ROI-t biztosítják. A azt tapasztaltam, hogy a legjobb folyamatok, amelyekre összpontosítani lehet, általában a behajtási folyamatok, valamint minden, ami adatkinyeréssel jár. Egy egyszerű módja annak, hogy meghatározza, melyik folyamat hozza a legnagyobb megtérülést, ha átgondolja, mely folyamatok rendelkeznek a legnagyobb tranzakciós volumennel, és melyek azok a szabályokon alapuló folyamatok, amelyek nem igényelnek túl sok kreatív gondolkodást. Mely folyamatok veszik el a alkalmazottak idejét, az az úgynevezett folyamatfelderítés. Hány teljes munkaidőben foglalkoztatott alkalmazottja van, akik egy adott feladatot végeznek, kiszámolja, hány tranzakciót generálnak havonta, és meghatározza, mennyit fizet nekik. Ezután kiszámolhatja, hogy mennyi a tranzakciónkénti belső költsége. A legmagasabb tranzakciónkénti költségű folyamatok automatizálása biztosíthatja a legmagasabb ROI-t.
Egy példa indítórobotjára, amelyet a vállalatok használhatnak a felvételi és osztályozási folyamathoz.
• 1. lépés: A bot figyeli az e-maileket, és adatokat nyer ki a beérkező e-mailekben lévő dokumentumokból.
• 2. lépés: A bot összesíti a szabályzatból származó adatokat, és létrehoz egy esetet.
• 3. lépés. A bot hozzárendeli a eseteket a megfelelő munkatárshoz pl. termék, típus, mennyiség és így tovább alapján.
• 4. lépés: A bot e-mailt küld a munkatársnak és/vagy a menedzsernek.
• 5. lépés: A human-in-the-loop minden olyan kivételt kezel, amelyet a bot nem tud kezelni.
Pénzt takaríthatnak meg az intelligens automatizálás kihasználásával. A legjobb, ha egy nagyon egyszerű folyamattal kezdi az automatizálást, hogy eredményeket érjen el. Ez lehet a számlák automatizálása vagy az adategyeztetés. Egyre összetettebb automatizálásokat vehet igénybe. A változáskezelés a folyamatok automatizálásának megkezdésekor is fontos. Nyíltan kell kommunikálnia munkatársakkal, hogy mit tervez automatizálni, és el kell magyarázni, hogy a személyzet nagy része magasabb képzettséget kap, és felszabadul munkaideje és nagyobb értékű munkára összpontosíthat. Így az alkalmazottak nem lesznek idegesek az állásuk elvesztése miatt.
Kapcsolódók: